tisdag 17 december 2013

Sovrumsglimtar


Idag får ni några sovrumsglimtar. Här nere måste jag nu fota med blixt p g a mörkret...Vi sover så himla bra här nere i källaren där det är mörkt och tyst, men framförallt så svalt och skönt! På ena byrån står min pigtittare som jag har med mig sen barndomen, samt en stor snäcka från Turkiet (och lite andra köpesnäckor). 


I en hylla ligger en porslinsbok med texten på Fader Vår (som jag aldrig lär mig utantill).


Stort och fluffigt duntäcke har vi, men väldigt platta kuddar, då både jag och Anders vill ha det så.


Och så drar vi för draperierna så mycket vi kan- så har vi våran egna lilla koja i rummet, eller verkstad om man så vill *blink*

Apropå sovrum, så....Jag gick mycket i sömnen då jag var liten, men numera pratar jag "bara" i sömnen. Eller som inatt -vrålar rakt ut. Det händer alltmer ofta att jag skriker om jag drömmer mardrömmar, tur Anders är van...

Tisdag, sju dagar kvar till julafton- och idag ska jag handla lite julklappar. Som tur är har vi inte så mycket att handla i år, trots att vi bl a ska handla till våra sex barn (varav två har flickvänner som också ska få julklappar, d v s mina bonuspojkars respektive) Vi har i år dragit ner på julklappar rejält i samråd med barnen. Mina barn önskar sig dessutom bara pengar. Det känns skönt att sänka både utgifter, krav och förväntningar. Julen handlar ju inte bara om paket *ler*.....


Kram Linda



2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så vackert du har det i sovrummet ert,
härliga bilder!
Önskar dej en fin Dag!
Kramar Kathrine

K sa...

Meeen kan du inte fader vår ? fy skämma ;D den kan till o me jag... PUSS <3