tisdag 13 februari 2018

Det nya matrummet






Hej på er!

Här kommer -som utlovat- inlägget från det "nya" matrummet. Litet och trångt. Det sammanfattar det hela. Men å andra sidan så har vi ett mycket större vardagsrum, så det väger över det hela.

Bordet ser nämligen så pluttigt ut nu, med bara fyra stolar till. Vi har två iläggsskivor att lägga i, men vi valde att ha lite mer golvyta därinne. Så kan man lägga i skivorna vid behov. Men det är ju inte alls lika fint som med en till skiva i. Dock så kommer affärsdisken mer till sin rätt nu, då den annars inte syns bakom bordet.

Man ska inte ha lampor tända vid en fotografering (som stjärnan på bilden). Det vet jag. Men som tur är, så är det bara på min blogg -och inget inredningsmagasin- som bilderna som ska publiceras i. Jag är dessvärre inte den som stylar så värst vid fotografering. Visst plockar jag undan exempelvis mobilen och vattenglaset innan jag fotar. Men annars så är det såhär det ser ut här hemma. Oftast. Jag är pedant, och det ni ser är verkligheten. Jag plockar och rättar till filtarna och kuddarna i soffan så fort jag går därifrån, till exempel. I skåpen -däremot. Kan det se ut som att en bomb detonerat. Tro mig. Men för ögat vill jag ha det undanplockat. Inte dammfritt. Men rent för ögat.

Ett litet utlägg om min pedanthet, det (hi hi)

Nu blir det att luta omkull sig på soffan en stund, jag har haft fullt upp idag med förkylning på det...



Kram på er!//Linda





Inga kommentarer: