måndag 27 november 2017

En av mina drömmar...

Hej på er!


Jag tänkte bli lite personlig och eventuellt djup (i vissas ögon) Jag har ju då tidigare jobbat tio år inom barnpsykiatrin. Det var sannerligen ett intressant jobb. Både spännande som tragiskt. Det stod ständigt patienter på kö till våran avdelning. Patienter som behövde vård och/eller utredningar. Patienter som mådde väldigt dåligt på ett eller annat sätt. Man känner sig ganska maktlös i en sån situation. Eftersom man helst av allt vill hjälpa ALLA. På en gång. Jag och min man har länge pratat om att vi skulle vilja dra vårat strå till stacken ännu längre, genom att hjälpa -främst- ungdomar som har det svårt.

Drömmen har länge varit att köpa en större herrgård ute på landet, där det då skulle finnas möjlighet till att ta emot barn och ungdomar som på olika sätt har det svårt. Just nu finns inte den möjligheten för oss, men vi kommer aldrig att sluta prata om det. Drömma om det. Det känns så skönt i själen då man eventuellt kan hjälpa -om så bara- ett barn. Det finns alldeles för många barn och ungdomar därute som saknar en stabil grund att stå på. Trygghet. Vissa barn saknar till och med det mest basala. Så som mat på bordet. Rena kläder. Kärlek. Omsorg. En självklarhet för de flesta av oss...
Men vissa barn har faktiskt inte ens en endaste vuxen människa som de kan lita på. 


För många barn och ungdomar kan det räcka med ytterst små medel för att få dom på fötter igen. En hjälpande hand. Av en vuxen person. Någon som lyssnar och finns där.

I januari blir jag arbetslös och har då planer på att studera till inredare. Men för att få det att gå ihop ekonomiskt så måste jag även jobba extra. Självklart vill jag då fortsätta på min tidigare bana. Nämligen att få jobba med människor. På ett eller annat vis. 

Känner DU att du -precis som mig- vill hjälpa? Har du möjlighet att ta emot ett barn som har det svårt -i ditt eget hem? Eller är du intresserad av att utbilda dig inom området? Kanske har just DU länge gått och funderat på att byta yrkeskarriär? Du kanske länge har drömt om att jobba med människor som har funktionshinder? Personlig assistans?

Är du också sugen på att ta emot ett barn i ditt hem?
I så tycker jag att du ska titta in här, där kan du läsa mer.

Tack för ordet, och kram på er//Linda






Inga kommentarer: