onsdag 30 juli 2014

IKEAs ARV


Häromdagen var jag på IKEA och handlade lite. Lite brukar ju oftast bli mycket i slutändan ändå, tyvärr...Hur som helst så har jag i många år önskat mig IKEAs tallrikar ARV. 18 delar för 350:- Men jag har aldrig tyckt att vi har haft råd. Jag har köpt billiga tallrikar på loppis istället. Men så denna gång tänkte jag att vi skulle ta oss råd. YIPPIE! Äntligen nya tallrikar!


Jag utökade även våran "samling" av vinglasen POKAL för 9:-/styck. Så nu har vi hela 22 stycken. Kul då man ska ha lite större kalas. För dessa går lika bra att dricka vin -som saft/läsk ur.


Glad kom jag så hem för att ställa alla tallrikar och glas i diskmaskinen. Då upptäcker jag att mattallrikarna är alldeles för stora för att gå in i våran lilla bänkdiskmaskin (för vi har bara plats med en liten bänkdiskmaskin så länge vi inte bygger om köket) Och till min stora besvikelse så gick tallrikarna inte heller in i köksskåpen (!!!)


SÅ typiskt! Oftast ska det krångla då jag väl bestämt mig. Så nu står tallrikarna inne i ett av skåpen i matrummet. Och jag vet redan nu att de enbart kommer att användas vid speciella tillfällen. För ingen av oss kommer orka gå in i matrummet för att hämta en tallrik till frukost e t c....


Nåväl. Vi har i alla fall 36 fina tallrikar -ur samma serie- då vi ska äta upp till tolv personer tillsammans *blink*


Mitt älskade skolskåp. Som jag älskar lika mycket idag, som den dagen då jag hittade det på blocket.

Idag har jag varit så trött, så trött....
Men sådana dagar lär man väl också ha under semestern.


Kram Linda



1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Tycker Ikea har mycket fina saker till bra pris;)....
Ha en fortsatt fin vecka,hoppas solen skiner hos er ;)
Kram bia