torsdag 1 augusti 2013

Vad är det med mig och skåp?


Hej mitt i natten -på den första dagen av Augusti månad. Jag måste få skriva av mig lite. Jag har gått och förälskat mig i ett skåp nu igen :/ Enligt säljaren skulle jag få köpa det (då den första intressenten ångrade sig), men då jag sen frågade om vi kunde hämta det imorgon läs idag så svarade han inte mer :( Så nu vet jag varken in eller ut? Jag vet inte om jag FÅR köpa skåpet -alltså- eller inte. I-landsproblem, visst. Jag får tänka som så, att jag sparar pengarna - och plats som jag egentligen inte hade- om inte köpet går igenom. Men jag kan väl erkänna att jag ändå är lite nervös och har lite väl stora förhoppningar :/

Annars då? Jo...Som vanligt efter ett par jobbnätter har jag idag varit trött läs utmattad. Så då fru Hanna frågade om jag ville följa med på karaoke/nattklubb, tackade jag nej. Sen fick jag via sms höra att väldigt många var där som jag känner och tycker om. Typiskt. Och Hanna som sällan går ut nu för tiden...Men, men -det blir väl fler gånger hoppas jag!

Nu ska jag krypa ner bredvid min snarkande sambo (som jag nattade för flera timmar sen) och sätta på en DVD-film -men främst hoppas på att jag lyckas somna så jag kommer tillbaka till rutinerna då jag får SOVA igen på nätterna ;)

Fick förresten en så fin komplimang av en arbetskamrat då jag gick av nattskiftet idag. Hon berömde mig för att jag hanterat en "krävande patient" så bra, och att jag även hade god nytta av min humor i detta fall. Sådant värmer verkligen långt in i hjärteroten!!

Hjälp mig nu att hålla tummarna för att SKÅPET blir mitt är ni snälla ;)

På fredag åker vi som sagt på en minisemester, men vi ses då vi kommit hem igen!


Ps. Ni har väl inte missat att allas våran goa Katherine -alias Fågel Blå Butik- är med i senaste numret av "bibeln" (d v s Jeanne D Arc Living), med jättefina bilder från hennes hem :)





2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du har det...
Klart jag håller tummarna för att SKÅPET blir Ditt :)
Ha en fin Torsdag/Kram Annmi

Fågel Blå sa...

Hej Goa Linda!
Tack för att du gör rekalam för min blogg, blir så gladdddddd!
Du är gullig!
Hoppas det löser sej med Skåpet!
Jag är också skåpoman!
Fniss!
Önskar dej en fin Sommardag!
Kramar Kathrine