torsdag 29 augusti 2013

Rosens färg


Att jag älskar den ljusrosa färgen -på blommor- är varken en hemlighet eller någon nyhet. Ni kanske minns att jag tidigare skrev om en miniros jag köpt på ICA och planterat ut i rabatten? den hade en blekt rosa färg och var alldeles, alldeles bedårande ljuvlig! Nu blommar den äntligen för fullt ute i rabatten.


Tyvärr ändrade den lite färgnyans sen den blev planterad, men visst är den väl fin ändå?


Den är lite mer mörkt rosa i verkligheten, så på bilderna ser den ljusare ut än vad den egentligen är.


Men jag klagar inte, den är ju SÅ vacker ändå! Den har vuxit sig enorm ute, och nu hoppas jag som sagt bara att den klarar den kommande vintern också.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt vacker!
/Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Så vackert i skålen
ha en bra helg
kram Rosa