söndag 8 februari 2015

Stickning och dekorationsbrasa


Hej hopp!
Hur har ni det? Här är allt bra. Helgen blev bra mycket lugnare än vad jag hade räknat med. Igår var jag bjuden på tjejfest hos goaste svägerskan, och allt var så trevligt -tills vi precis skulle gå ut...då blev jag akut illamående och fick åka hem. Inte likt mig, men tack och lov gick det över under natten. Sen har jag börjat sticka (igen)! Jag är absolut inte duktig, men det var struntsamma, för det är ju så roligt!


Spetsen som ni kan skymta på bilden ovan har jag fått av mormor. Hon trodde jag skulle kunna hitta på något fiffigt med den (hon säger att den är gammal) Och varje gång hon kommer hit, så frågar hon om jag hittat på något roligt med spetsen (hon är lite virrig och glömmer oftast att hon nyss har frågat) Så nu tänkte jag sticka en grå kudde, och sätta spetsen runtomkring. Vad tror ni om det? Hoppas jag kan glädja älskade lilla mormor i alla fall! Och att handarbeta får mig på riktigt bra humör -om inte annat.

En annan sak. Jag har alltid haft en negativ inställning till dekorationsbrasor...Jag har tyckt att de har sett så "plastiga och onaturliga" ut, men denna lilla kunde jag och Anders inte motstå...(det var svårt att fota den då det speglades i den)


Den är inköpt på RUSTA, och det är erbjudande på den just nu. HÄR kan ni läsa mer om den.


Att sticka framför "brasan" är hur skönt som helst (då den värmer enormt) Vi har så kallt inomhus just nu, trots att det är tjugo grader. Vi har ju fjärrvärme, men då temperaturen ställs om utomhus får vi det kallare i ett par dagar av någon anledning...

Här nedan ser ni hur liten "brasan" är...


Liten -men naggande god! *hihi*

Drömmen är ju såklart en riktig öppen spis eller en kamin, men då man inte har det -så duger denna gott och väl.

Ne hepp. Nu ska jag fortsätta sticka, (och måla klart en bänk) samt se färdigt Schindlers list med yngsta dottern. De hade diskuterat förintelsen i skolan, så hon blev intresserad av att se filmen =UTMÄRKT med lite historia!

Hoppas ni har det bra!




Kram Linda



Ps. Att Erik Saade skulle gå vidare i Melodifestivalen var jag stensäker på. Nästa helg är min "favvo" med -wieehhh....





1 kommentar:

angie sa...

älskar linda, det ser väldigt bekväm med dem !!! Jag stickar sockor i ögonblicket !!!
angie kärlek allt från snöfri norra Tyskland