fredag 29 augusti 2014

Min gamla bröllopsklänning


Hej på er!
Detta inlägg är förinställt. Och det är det sista ni hör av mig INNAN min 40-årsfest. Jag återkommer igen sen efter festligheterna. 

Nu till dagens bilder!

Jag blev så inspirerad av senaste numret av bibeln (Jeanne D Arc), då de hade massa spets, romantik och vitt med.....


Så jag plockade fram min gamla bröllopsklänning.


Jag har tidigare haft den framme på en provdocka, men då blev den alltför spännande för katterna. Så jag tog mig en rejäl funderare...VAR jag skulle kunna sätta denna underbart vackra skapelse, i vårat -redan- övermöblerade hem?


Någonstans i taket skulle den hänga. På ett ställe där katterna inte skulle tycka den var alltför lockande. Så den hamnade då till slut -där ni kan se på bilderna- i ett hörn i matrummet.


Tänk att jag hittade denna till skamligt lågt pris (för några år sedan) på tradera.


Så oerhört vacker. Vilket jobb som har lagts ner på denna klänning med alla lager av tyll (?)! Tyvärr är den lite trasig på framsidan, men det är ju baksidan som är vackrast ändå. Klänningen når nästan ända ner till golvet från taket p g a dess släp.

Klart inte denna skönhet ska ligga nervikt i en låda, eller hur?

Hoppas ni nu alla får en trevlig helg. Det ska jag ha! Cirka 40 kära vänner ramlar in här på lördag eftermiddag för att fira lilla mig. *LYCKA*

Vi ses på söndag!


Kram Linda


Tillägg: Jag var ute sent ikväll (läs torsdag) för att testa hur pass mycket man såg med enbart tända ljus, och visst ser det ganska mysigt ut? På bilden är det ju inte dukat och pyntat, och så fattas det sex platser. Det måste jag försöka trolla fram innan lördagen. Sen är ju stolarna under all kritik...men som jag skrev på facebook: " Jag tvivlar inte på att vi får kul för det"


(Mobilbild ovan)



2 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Åhhh vad det ser mysigt ut! Hoppas ni får en riktigt riktigt trevlig kväll!
Kram Anki

Inger sa...

Hoppas du får en riktigt fin födelsedag. Håller tummarna för att vädret är med dig.

Kram Inger