måndag 4 augusti 2014

Ett annat loppisfynd


Det verkar som att många går tillbaks till sina jobb idag. Vilken lyx att jag då får ha semester en vecka till (samt ytterligare två veckor till om ett par veckor) Men vilken värme! Pust! Jag är SÅ tacksam för att vi har poolen -heta dagar som denna! Vi åker visserligen iväg också och badar i sjöar så gott som dagligen, det är ju ännu skönare att samtidigt få simma lite *blink*

Jag vet inte om ni har hängt med på nyheterna om skogsbranden i Sala? Fruktansvärt det som händer, verkligen! Och tro det eller ej...men det luktar rök ända borta hos oss i Borlänge. Och vi bor tio mil bort...jag hörde att folk t o m har hittat aska på deras bilar här i morse. Måtte det nu komma mängder med regn, så att branden kan upphöra....

Nåväl. Här får ni i alla fall se vad jag målade på -i några timmar- i går kväll....


En STOR, gammal kulram.


Vad tror ni att jag fick ge för den då? 75 riksdaler....


Och här nedan kan ni se hur den såg ut innan.


Lite skillnad, va?

Nej nu blir det nog en powernap i soffan...i eftermiddag kommer bonusbarnen hit (med en av deras respektive), och så ska vi grilla tillsammans allihopa!


Kram Linda




Inga kommentarer: