söndag 12 augusti 2012

Vem är DU att döma?

Efter (bilden).....

Nyss hemkommen efter en jättetrevlig kväll ute med Anders och våran fina vän X. Dock är jag så förbannad och uppretad! Våran vän X har valt att byta kön (genomgå en könsoperation)- alltså är X transsexuell. OCH?? Betyder det att folk har rätt till att stirra så ögonen när som helst ramlar ut eller? X har väl lika stor rätt som mig och Anders att ha kul och dansa, skratta samt att röra sig ute som "normalt folk"? Jag har varit med flera gånger då X blivit nekad att ex komma in på ett uteställe för att vakterna inte tyckt att X "passat in"! Vaddå diskriminering! Är detta verkligen Sverige? På 2000-talet? Borde detta verkligen förekomma NU, i våran moderna tid? Sitter personligheten i könet? Är man mindre värd som människa om man är född i fel kön mot om man drabbas av ex cancer?


Typiskt Svensson-stil är det, att man måste passa in i en mall för att få "godkänt" ute i samhället! Jag blir så fruktansvärt irriterad! Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta, men väljer att avstå det här på bloggen...(X har dock gett mig tillstånd till att få ta upp detta här på bloggen, för det skulle jag aldrig göra utan att först kolla med X att det var ok....)



Före (bilden)....

Att folk inte skäms för sitt eget beteende? Vad är det som säger att det skulle vara "mindre fel" på dem själva? Det måste ju handla om avundsjuka? Avundsjuka för att dessa personer (som glor) själva inte törs "sticka ut ur mängden". Trångsynta människor!! Låt var och en få vara den man är och leva hur man vill- så månger gånger som jag sagt att: Sköt dig själv och skit i andra! 

Har en person så stort engagemang i andra och hur de lever så är det för att denne personen i fråga själv saknar ett liv med mening!

Punkt slut, tack och hej från en arg bloggerska!

*****


Pratar du bakom MIN rygg, betyder det att jag är längre bort än du..
Kommenterar du MITT liv, betyder det att mitt liv är mer spännande än ditt..
Har du tid att leta efter MINA misstag, betyder det att du är avundsjuk...
Fortsätt med det... så lever JAG livet under tiden!


3 kommentarer:

hagagården sa...

Håller med om allt
Kram och hälsa ditt din vän att man får vara som man vill.
Ninni

K sa...

Sååå bra rutet gumman min <3 Håller med om ALLT !! Patetiska människor..TUR att vår fina vän X är en stark person som följer sitt hjärta och gör helt rätt ! Ingen har rätt att döma en människa bara för man är "annorlunda" STÅ PÅ DEJ X FÖR VI GILLAR DEJ PRECIS SOM DU ÄR <3 kram kram

Carina sa...

Hej Linda!
Jag håller med dig i precis allt du skriver! Nu blir jag oxå förbannad! Jag tror oxå det bottnar i avundsjuka, rädsla?, osäkerhet...men det är ingen ursäkt för att få bete sig illa mot din vän! Ge din vän en varm kram från mig & krama om dig med från mig<3
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se