onsdag 29 augusti 2012

Idas rum

 Nu så börjar det ena rummet bli färdigt (vi har delat av ett rum till två) Ida valde rosa detaljer på sitt rum....jag hade ju valt annat, men det är ju HENNES rum detta -det är ju inte JAG som ska bo där ;)

 Det får bli en budgetvariant tänkte jag -men pyttsan då. Budgeten sprack direkt...det blir så av många bäckar små. Nya lampor skulle inhandlas, mattor, färg till väggar och golv, kuddar, gardiner och annat smått och gott :/ En tusenlapp blev med ens förvandlad till flera....:O

 Detta är det enda som Ida (11 år) nu har kvar i mjukisdjurs väg; hennes panda (som är en vetevärmare) och en till liten nalle....resten har hon på eget initiativ rensat bort..
Färgerna blev väldigt konstiga då jag fotade, men vet av erfarenhet att rött och rosa kan vara knepigt att fotografera - i a f om man som jag- är en amatör....

 Hon fick göra egna tavlor, där hon målade och skrev på målardukar....

 En ny spegel blev det också, en spegel är väl ett måste i de flesta tjejrum? ;)

 Här ovan ligger jag i hennes säng och fotar...dörren mellan flickornas rum har jag målat med griffelfärg så de kan rita och skriva på den....

 Denna lilla dam (Ida) har jag fått för mina synder sägs det ;) Och det ska gudarna veta, att vi är lika envisa båda två. Och min pedanthet har hon så klart också ärvt, och inte bara den...utan ideérna om att allt ska vara på HENNES sätt *hmm*

 Jag kan bli tokig på henne då JAG vill att hon ska göra på ett visst sätt och HON vill på ett annat. Så vi har fått kompromissa lite...;)

Rummet är väldigt litet, men nu har hon i a f ett eget rum och hon själv är jättenöjd (och jag med)  Trots att rummet är litet så har vi fått in allt hon behöver..skrivbord i form av en sekretär ex..
Imorgon får hon också gå till skolan -för nu är både hon och jag hyfsat pigga igen efter förkylningen :)

Dock återstår ytterligare jobb för mig....Idas rum saknar vägg längst upp mot taket, jag har lite målning kvar, en sänghimmel ska upp och elen ska dras m m 


Här ovan ser ni hur rummet såg ut innan...Det andra rummet till bonusdottern ska också göras färdigt (det ser NU ut som på bilden ovan) Så är det lite tyst om mig så vet ni vad jag gör. Ska även jobba hela helgen lång....




3 kommentarer:

Livingroom sa...

Så fint det blev. Kika in hos mej du har något att hämta där.

Fågel Blå sa...

Vilken fin förvandling så fint!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Super!!!

Kram från dimman i skogen <3