fredag 24 augusti 2012

Teknikens under :@


Inte kan jag somna heller...bl a täppt näsa och hosta hindrar mig, så det fick bli ett till inlägg ikväll :) Tänkte berätta att vi har gått och blivit med en sådan här:




Det var Anders initiativ, jag klarade mig bra med de telefoner som jag/vi redan hade. Denna agerar då som en av våra hemtelefoner (vi har två hemnummer PLUS att alla har MINST ett mobilnummer/person), och just denna bär JAG alltid med mig (då detta hemnummer är mobilt) Be mig inte förklara, för jag vet knappt hur det fungerar själv? Då jag var barn klarade vi oss galant utan att kunna bli nådda jämt.....

Det jag ville komma fram till var -tänk om man bara kunde få stoppa i ett batteri i prylarna/sätta i kontakten i uttaget- så funkade de? Blir TOKIG på alla installationer som ska göras och alla koder hit och dit och konton som måste skapas! Enda positiva med den var ju att den i a f  var V I T :))

Vi har även gått och blivit med en sådan här:




Det är en helt vanlig bänkdiskmaskin. Den förra vi hade har gjort sitt, och eftersom vi har ett sådant litet kök så får vi nöja oss med en bänkdiskmaskin tills vi bygger om köket (som Anders tjatar om- JAG tycker det funkar som det är nu och vill hellre lägga pengarna på annat)

Hur som helst, så INTE ens DENNA maskin var det bara att ställa på plats! Det ska kopplas, skruvas och man ska ha rätt verktyg och tillbehör/slangar och specialsalt m m!

Nåväl, efter mycket om och men är nu i a f den nya bänkmaskinen på plats och den var ju inte SÅ svår att lära sig hur den fungerar....men Iphonen (det är en Iphone 4 säger de som vet)! Har redan varit på väg att slänga den i väggen flera gånger kan jag lova, vi hade ju fullt fungerande telefoner innan? Vad skulle vi med denna till? Ja, jag vet att jag låter gammalmodig och att jag borde hänga med i den tekniska utvecklingen bättre- men till mitt försvar så är jag faktiskt ingen ungdom längre....

Och sägs det inte att det är svårt att lära gamla hundar att sitta? ;)

Trevlig helg!


Ps. Till råga på allt så krånglar även vårat bredband -eller tillgången till internet, så vi inväntar nu även ett nytt modem....:@



1 kommentar:

Livingroom sa...

Ja fy bubblan för dessa nya telefoner.. Jag har en gammal och en som fungerar. Resten av familjen är redan moderna...;). Men då deras telefoner ringer och de ber mej svara så KAN JAG inte ens det. Så invecklade, suck!. Tecken på ålderdom?? Fast när min går sönder vill jag nog ha just en VIT iPhone . Ha en skön helg.
ps. Kul at höra att dottern s skoldag gock bra..