onsdag 9 maj 2012

Vackert. Enkelt. Gratis. Uppiggande. Varierande.

Har man en blommande trädgård, så är det lätt att piffa upp ett rum med blommor! Man kan variera sig, och det är framförallt- gratis! Och gratis är ju gott? :P
Dubbel effekt blir det om man ställer blommorna på en spegel eller har flera vaser i en grupp :)
Min julros tycker jag blommar ovanligt sent i år (?), men den är ju desto mer efterlängtad då den väl börjar!

Och ja, jag har rivit bort det värsta av kirskålen i rabatten idag, och hallonhäcken fick sig också en omgång med bl a sekatören. Skönt att få det gjort!

En hel del jobb återstår dock, men så är det då man har trädgård- den lär ju underhållas regelbundet :/ Vanligtvis tycker jag det är jätteroligt, men jag känner att sedan vi flyttade hit så har prioriteringarna (för mig) gällt INOMHUS. Jag kan bli lite smått stressad då jag ser våra grannar spendera ALL tid utomhus. De krattar, ansar och rensar dagligen. Men så försöker jag stanna upp och påminna mig om att de faktiskt är pensionärer, OCH att de förmodligen dessutom är nöjda med hur de har det invändigt.

Våran trädgård är ju tack och lov väldigt lummig och uppväxt. Men visst vill jag ändå plantera mera. Flytta om. Men framför allt hålla den mer rensad och fin. Men, men. Trädgården står kvar, och rätt vad det är känner jag nog att tiden och orken finns till att satsa mer på den också :)