lördag 5 maj 2012

Hallen uppe är så gott som klar!

Ja, så äntligen tog jag mig i kragen och satte fart med hallen uppe. Jag har idag målat väggar och tak samt slitit bort den fula korkmattan. Vi -läs jag- vet inte än vad vi ska göra med golvet härnäst. Antingen ska det målas i samma gråa färg som på nedervåningen, eller så kanske V I T T ? Men det får jag ta vid nästa långledighet eller längre fram ändå?

De mörka fläckarna uppe i taket är färg som inte torkat än...
I ett av mina favoritskåp förvarar vi alla sängkläder...Ni ser att golvet är gulnat på vissa ställen, så NÅGOT måste göras åt det...

Uppe på denna våning huserar familjens tre flickor samt en toalett och hela tre kattvindar (perfekt för förvaring). Våra två minsta flickor ska få deras rum fixat till sommaren, så just nu får ni INTE se hur det ser ut där- för det är hemskt rent ut sagt....
Här ser ni den omtalade spaljén som INTE var roligt att måla (på baksidan), det var även ifrån den som Klara ramlade ner tre meter till nedervåningen....

Dörren som skymtar leder in till min 15-årings rum.
 Här ligger jag ner i resårmadrassen som vi har som soffa, eftersom vi har TV åt hållet jag inte fotar :) Men resårmadrassen ska nog bytas ut mot en gammal militärsäng som vi ev ska hämta hem redan ikväll hos en kär väninna :)

Nu vill ni väl veta hur det såg ut innan?

Inte vackert, utan anskrämligt faktiskt och det lindrigt sagt....Här brukar flickorna se på TV bl a.
Här en bild på hur de förra ägarna hade det åt det hållet som ni inte får se idag. Det är så skönt att äntligen få detta gjort :) Jag har ju hittills ansvarat för ALL renovering här hemma helt själv, så jag får dock ta det lite pö om pö eftersom jag även har ett jobb att sköta och en familj att ta hand om :/