tisdag 19 juli 2011

Övertrött

Sitter på jobbet. Illamående. Restless legs. Ögonen dras hela tiden till en klocka som aldrig verkar röra på sig?

Jösses vad trött jag är i natt. Ibland funderar jag över hur jag kan stå ut med dessa nätter, speciellt då det kommer nätter som denna. Då man hellre lägger sig ner och dör, än fortsätter kämpa med att hålla sig vaken de sista timmarna :( Plus att man är en levande zombie en hel vecka (minst) EFTER att nätterna är gjorda....Men ok, all ledighet. Vore det inte för den, så hade jag slutat nattjänsten direkt. Fast. Helst hade jag ju velat vara lyxhustru, och bara få gå hemma. Men- har inget annat val....lär väl jobba för att kunna ha mat på bordet, och för att få kunna bo i hus med min Anders.....och då väljer jag nätterna framför dagarna- i a f än så länge?

Bilden är ifrån mitt förra hem.

2 kommentarer:

Jojo sa...

Hej!
har funderat på dig väldigt många gånger men tappat bort dig i vimlet bland alla nätadresser som finns/fanns/borde finnas sparade på datorerna här hemma... Men nu tack vare det stora gråa huset hittade jag hit igen!
Ser att du som vanligt bjuder på både vackra bilder, trevliga texter och dig själv! Ska bli så roligt att läsa ikapp en bit. Ser att du haft loppis, så synd att man bor så långt bort... :)
Kolla min blogg ser du mina loppis saker ;)

Massor med kramar!!!
Jojo

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du fixade natten och får njuta när du sedan blir ledig. Jag skulle inte klara att jobba natt, skulle somna hela tiden... Kul att det gick så bra med loppisen för dig.
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Ullis