måndag 14 mars 2016

R I P Kathrine


Det här inlägget är till minne av allas våran Fågel Blå- Kathrine. 
Det var med bestörtning som jag först idag satt och kikade runt lite på diverse bloggar (jag har inte gjort det på evigheter), och nåddes av denna tragiska nyhet på hennes sida. Jag tror att de flesta av oss -som bloggar- vet vem hon var. Hon drev en "liten" nätbutik där hon sålde handplockade gamla varor som hon själv köpt upp på diverse olika inköpsresor (bl a till Danmark)

Jag har handlat väldigt mycket ifrån hennes butik FÅGEL BLÅ genom åren, och hon har varit en trogen läsare av mina bloggar ända sen starten 2008. Hon var så oerhört go, gullig och rar i alla sina kommentarer som hon lämnade på min blogg, samt i all mailkontakt som vi har haft.

Cancern tog hennes liv. Jag hade ingen aning om att hon var sjuk. Hon har inte skrivit någonting om det (som jag har sett) i hennes blogg. 

Kathrine har/hade ett väldigt vackert hem, fullt av gamla skatter och klenoder. Och hon har alltid varit en stor inspirationskälla för mig. I collaget -ovan- kan ni se LITE av det jag har handlat av henne genom åren. Dopklänning, hållare för spolrullar, rakspeglar, fjärilstavla, vikvägg och örngott. Jag har även köpt gamla särkar, speglar, ljusstakar, överkast, klockor...ja, det dyker hela tiden upp fler saker som jag plötsligt minns att de ju kommer från hennes butik.

HÄR kan du se en sista bild på henne, samt läsa det sista sorgliga inlägget som hennes man har skrivit på hennes blogg. Och kanske även lämna ett litet farväl eller andra väl valda och/eller vackra ord. Och HÄR kommer ni till hennes butik (som framöver kommer att ha utförsäljning).

Alla mina tankar går till hennes familj och anhöriga.

Hoppas du har det bra där du är nu Kathrine, och att du på ett eller annat sätt får fortsätta omge dig med vackra ting. Vissa av mina saker kommer alltid minnas mig om dig.


*FUCK CANCER*











2 kommentarer:

Unknown sa...

I am very sad :-(

Marie maräng sa...

Hej Linda!

Jag fick en chock när jag oxå såg att fina Kathrine lämnat jordelivet utan att veta att hon var sjuk. Jag har även handlat en hel del av henne och sista leveransen fick jag den 11-12/2 ca en veckan innan hon gick bort.

Underbara ting du handlat av henne!

Ha de gott!
Kram Marie