lördag 26 december 2015

Juldukning








God fortsättning på er!

Hoppas ni alla har/har haft en bra jul? Vi har haft jättemysiga dagar, och det är precis vad jag har behövt. Få vara nära mina kära. Min familj och min släkt. Anders släkt. Jag får sådan varm känsla i magen då jag tänker på det. Tacksamhet.

Bjuder er på några bilder från årets juldukning här hemma. Jag lägger aldrig ner någon speciell energi på mina dukningar. En ren duk. IKEAS servis ARV -som vi använder enbart vid speciella tillfällen p g a att tallrikarna varken får plats i våra köksskåp eller i våran lilla diskmaskin. Men denna gång åkte faktiskt mina loppisfyndade nysilverbestick fram. Och det var nog första gången de användes sen jag köpte dem för några år sedan?

Däremot så lägger jag gärna fram fina servetter. Jag har kommit att bli en liten samlare av servetter. Det gör så mycket i en dukning. Och fina servetter vill jag inte gömma i någon servettring, utan de -tycker jag- ska S Y N A S. Då kan man lägga på servetter efter högtid, årstid, födelsedag och humör e t c Dessa servetter jag hade nu fick en så mycket större effekt av att jag la enfärgade under...de fina servetterna är såklart ett av Elsa Beskows motiv.

Nu har nästa nedräkning börjat, snart ett nytt år.








Ps. Vill ni ser mer från våran jul, så kan ni titta in på min privata blogg (behind the scenes)? Klicka er i s f in via länken i min högerspalt här på bloggen.




Inga kommentarer: