söndag 6 juli 2014

Hortensia & Arnbergs hemliga resa


Hejsan!
Jag sitter just nu med en gose-misse i knäet, så då passar jag på att bjuda er på ett LÅNGT inlägg. Först ut måste jag visa er hortensian som jag köpte till mamma då hon fyllde år. Vi kalasade för -och grattade- henne i fredags.


Visst var den fin i färgen? Hon blev i alla fall så glad, så!

Sen har vi i helgen även varit på Arnbergarnas årliga resa -eller den hemliga resan som de kallar den. Arnberg är Anders efternamn, och han tillhör en väldigt stor släkt. I över 50 år har släkten haft årliga träffar där de umgås och partajar och leker. Från år till år så får större delen av släkten inte veta förrän i sista stund VAR träffen blir (just det året) Och i år blev träffen att hålla till i Vassbo (mellan Borlänge och Falun) Arnbergarna har en förening dit alla får betala medlemsavgift. Och på träffarna sover man i rum på vandrarhem, tält eller husbil/husvagn (för de som har det) I år blev vi aldrig att sova kvar, eftersom Anders har jour just nu.

Så nu kommer det lite bilder från Vassbo.
Det var ju så fint väder, så jag, Anders och några av barnen gick och badade....


Eller...det var faktiskt bara min minsta dotter som doppade sig.


Vart vi än går och vart vi än är, så ska Anders alltid visa hem/ställen som han har spolat rent avloppen i. Och så träffar han alltid folk han känner igen, oftast genom innebandyn. Det är som att vara ute med en kändis.....*hihi*


Fin miljö. Fina omgivningar. 


Svensk sommar. Faluröda stugor.


Jag nöjde mig med att doppa fötterna, jag. Bonusdottern (nedan) gjorde "lerinpackning" på fötterna.


Min minsta dotter är inte direkt någon badkruka -inte än i alla fall....


Här nedan ser ni min bonusdotter, min minsta dotter och så min ena bonussons flickvän.


Jag önskar verkligen att vi hade en båt. Eller ännu hellre en liten stuga vid en sjö. Men jag får nog allt fortsätta drömma ett tag....


Den här bilden nedan blev så fin. Det är min yngsta bonusson och hans fina flickvän.


På Vassbo odlar de en hel del, och säljer.


Och så har de ett jättemysigt trädgårdscafé inuti ett stort växthus.


Här nedan kan ni skymta en del av Arnbergs-släkten. De sitter utspridda på gräset i trädgårdsstolar.


Jag tog inte så många bilder under lekarna, men här nedan blev visst t o m JAG med....


Från vänster ser ni min goa svägerska, med en av hennes söner i knäet. Jag. Min minsta dotter. Min bonusdotter. Min ena bonusson. Och så killen med bebisen är tremänning med Anders. Stående bakom är svägerskans son nr 2 (av fyra) samt Anders.

Mina två äldsta barn var inte med denna gång, då de hade annat för sig.


Ovan ser ni min äldsta bonusson efter att han har letat upp en sockerbit i mjöl (med bara munnen)....


Och så lite "kändisskvaller"...ovan ser ni Charlotte Strandberg. Kommer ni ihåg henne från bl a Svensson, Svensson? Hon var grannen där i serien. Charlotte är också med på träffarna varje år, då hon är "vän" med en av Arnbergarna. Göran Arnberg - är Charlottes "vän", och han spelar med i BAO (Benny Anderssons Orkester)


Här ovan ser ni henne bättre, bilden är lånad från internet. Vem hennes sällskap på bilden är -vet jag inte...

Sen var vi även hem till Frun en sväng, då hennes supergulliga son Gustav fyllde sju år.


Visst är han söt, "lilla" Gustav? Jag minns än idag det hela som igår, då jag var barnvakt åt hans ena storasyster medan frun och hennes sambo var in på ultraljud -för att titta på "lilla" Gustav. Världens goaste barn -det har hon, ska ni veta (hon har tre stycken)!

Och apropå söt, så avslutar jag detta långa inlägg med några bilder på våran lilla bebis.


Det är inte lätt att få till en fin bild på en liten vilding heller. Jisses, vilken natt jag har haft. Inte blev det mycket till sömn. Han sov mellan mig och Anders, och sa till då han var pigg. Det kan jag lova!

Det som gör lilla Laban så speciell, är ju hans trampdynor....han har nämligen två som sitter ihop på ena framtassen.


Våran lilla goding! 
Tyvärr är ju då primadonnorna -som väntat- riktigt sura. Milla (hon som är så mammig), är den som är minst sur, och som idag har närmat sig honom lite. Men Klara (den trefärgade) bara fräser och håller sig undan. Båda är riktigt rädda för honom. Men han är en riktig tuffing, för han reser ragg åt båda två...*hihi* Vi har verkligen fått hem en liten bebis. Vi lämnar honom inte själv en sekund, och vi bäddar in honom i filtar varje gång han ska sova (och daltar riktigt rejält överhuvudtaget)....


När jag började skriva på detta inlägg, så låg han som på bilden nedan....


Skrivandet har fått pausas flera gånger sen jag började, och nyss låg han såhär....


Sen blev det en massa bus och lek, och för tillfället ligger han intill bonusdottern och sover. Och jag ska då passa på att göra lite mat innan vi går ut för att doppa oss i poolen (igen) Vilken lycka att ha pool så heta dagar som dessa! Underbart! Vi ses snart igen!


Kram Linda




Inga kommentarer: