onsdag 22 maj 2013

Turkiet 2013


Hej kära bloggläsare! Idag har vi äntligen kommit hem efter en skön semester! Här kommer lite semesterbilder (eller ok -ganska många då...)


Vi var som sagt i Alanya, Turkiet (Oba), jag och min 16-åriga dotter. Vi har aldrig varit där förut, men jag måste säga att det verkligen var en fin stad. Förstår inte alls varför så många är aviga mot den faktiskt?


Här är utsikten från vårat hotell (från den våningen vi bodde på)


Vårat poolområde där vi tillbringade MÅNGA sköna timmar ;)


En liten tunnel utgick från vårat hotell (under den trafikerade vägen), och då man gått igenom den kom man direkt till havet....


Min 16-åriga dotter Emilie <3


De första dagarna var det oftast röd flagga vid havet, så vi badade då bara i poolen...Havet badade vi i sen då det var lite lugnare vatten...


Det var en LÅNG strandpromenad som om kvällarna var upplyst....


Här sitter Emilie och är spänd för vad som komma skall- nämligen att få en av mina högsta drömmar uppfyllda: SIMMA MED DELFINER :) Kortet nedan är taget med mobilen på ett av de foton vi fick köpa (som en fotograf tog på oss), jag har fler som jag kanske kan visa vid ett annat tillfälle. Men det var UNDERBART!! Värt varenda krona :) Nu är jag ÄNNU mer kär i delfiner....


Här nedan ser ni en av alla de hopp "våran" han-delfin på 8 år visade upp. Förutom det så busade han en hel del med oss och skvätte vatten på oss, och så fick vi så klart alla simma med honom en och en :)


Vilken upplevelse för livet! Jag har en DVD som vi köpte där allt finns filmat (på oss tillsammans med delfinerna), som jag ska visa familjen då alla är samlade!


Dottern vägrade tyvärr att ta någon båtutflykt (då hon inte gillar att åka båt), men många trevliga sådana erbjöds...

Men vi gick i a f på FISK-spa!


Det var också en upplevelse :)


Vi tog även turkiskt bad/sauna/massage. Även det var skönt!

Längs den långa strandpromenaden fanns även gymredskap titt som tätt ;)


Så nu har jag "gymmat" för första gången i mitt liv också :P


Vid havet fanns det en hel del eremitkräftor i fina skal..men denna nedan var dock tom :)


Stora vågor, som sagt....


Jag älskar havet! Men håller mig gärna längs stranden, eller inte så långt ut i vattnet. Men doften av hav är OUTSTANDING! *ler*


Jag kan gå längs stranden hur länge som helst...och leta snäckor och fina stenar...tog faktiskt med mig lite hem denna gång ;)


En krabba hittade vi också (mobilbild)


Här fastnade jag visst på bild -igen....


Och längs med hela långa strandremsan stod dessa "himmelsängar", med madrasser av plast...törs knappt tänka på hur många som legat i/med varandra där....


Summa summarum har vi haft en jätteskön semester, med mycket SOL och värme och en del shopping! Men vi har allt längtat hem. Tre böcker har jag läst ut, och vi har solat och badat och bara latat oss. Nu flagnar jag redan för kung och fosterland :/ Skulle kunna skriva mycket mer, men är lite trött och slut. Och av de nästan 600 bilderna som togs, får ni här ett axplock ;)


Jag avslutar med en bild från flygplanet, över Dalälven här i Dalarna...


Home sweet Home! 
Borta bra men hemma bäst!

Nu har jag lite att packa upp, sen hoppas jag Anders snart kommer hem (han är på ett möte), för då blir det 
M Y S ;)

Vi ses säkert imorgon igen, hoppas ni alla haft det bra! Jag tittar in till er så fort allt lugnat sig, och jag kommit till ro....




4 kommentarer:

Emmalill Frank sa...

Välkommen hem vännen. Ser underbart ut. Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Välkommen hem !
Underbara bilder.
Härligt att kommaniväg men visst är det så att borta bra men hemm bäst.
Ha en fin fin vecka !

Kram

Huset på Backavägen sa...

Välkomna hem! Ni ser ut att ha haft det oförskämt bra... Åååhh så underbart. Simma med delfiner skulle jag också väldigt gärna göra, vilken upplevelse!
Må så gott!
Kram Anki

Rosa i huset i vitt sa...

Välkommen hem ..min äldsta dotter med familj var också på Alanya och kom hem i lördags natt ..de hade kombinerad bröllopsresa och semestertripp
ha en bra helg
kram Rosa