fredag 24 maj 2013

Trädgårdsarbete på Hagbacken


Heej, här kommer ett litet livstecken ifrån mig ;) I ärlighetens namn så har jag inte haft den minsta lust att blogga sen vi kom hem. Kanske är för att jag har haft så mycket att göra (och jag har ändå ännu inte packat upp resväskan helt än)

På bilden ovan kan ni i a f se en vit bil som jag köpte med mig hem från Turkiet, samt en stor snäcka. Det var det enda lilla av inredning jag hade att bjuda på idag...


För idag har jag tillbringat precis hela dagen ute i trädgården. Gräset var otäckt långt p g a våran gräsklippare gick sönder i fjol. Så igår inhandlades en ny, och det tog mig 2 timmar att ta mig igenom gräsklippningen idag *pust* Då klipper jag även det stora grönområdet som vi hyr av kommunen....

Jag har rensat rabatter och hallonhäck, samt klippt ur den. Jag har även klippt ner en stor spirea med bara en sekatör (envis som jag är) Sen har jag planterat träd och lite andra växter...


Vårat ena äppelträd har lite smått börjat blomma, men jag tror det är sjukt i år? Förra året blev de alla tre angripna, och det ser inte bättre ut i år :(

Pergolan har vi flyttat, och taket blåste sönder i våras. Så nu planerar jag att sätta vildvin vid varje "stolpe" istället, så får den täcka som tak...blir nog mysigt :)


I år ville Anders att vi skulle köpa ett körsbärsträd -vilket vi gjorde. Hoppas nu det vill ta sig fint bara (se bild nedan)


Avslutar med en bild på våran mysiga sittplats under det stora äppelträdet. Jag bara älskar våran lummiga trädgård! Visst, det är mycket jobb. Men det visste vi ju då vi köpte huset. Jag vet av egen erfarenhet hur drygt det är med trädgård om man inte orkar ta hand om den. Men nu är barnen stora, och jag har all tid i världen ;)


Jag brukar säga till Anders att om vi ska ha trädgård så ska den skötas också. Basta ;)

Har planterat lite vildvin även i gräsmattan (ni kan skymta längst ner på bilden ovan), dock hade de bara två hemma på blomaffären nu. Så där den vita krukan står, ska en till planteras. Sen ska vi sätta armeringsjärn vid de tre plantorna och binda snören emellan, så har vi snart en täckande grön vägg där *mysigt*

Nej, dags att bege sig ner i tvättstugan :O

Kram på er!


Inga kommentarer: