onsdag 13 april 2011

Domino-effekt

Tänk att man kan må så olika? Igår em/kväll låg jag med migrän...och idag ska ni få se vad jag har haft energi till & gjort (den uppmärksamme kan se redan på bilden nedanför...)

Ni vet...jag "skulle bara" spika fast lite sladdar...och var tvungen lyfta lite på golvmattan under en garderobsdörr....det slutade med detta :

Först en bild på hur köket såg ut då vi var på visning av huset (bilden är alltså lånad från Hemnet då huset låg ute till försäljning)

Nu ser det ut så här:

Jag är så glad, så lycklig! Vårat hus har börjat sin "resa" mot att bli mitt/vårat DRÖMHUS :) Och jag är såå stolt över mig själv...för ALLT som har hänt i köket och hallen har JAG, BARA JAG fixat på helt egen hand :)

Jag har dock ännu inte hunnit behandla golvet...vi vill ha det så här trä-färgat då...ska höra med någon som vet hur vi bäst ska behandla det ;) Men på bilden nedan ser ni lite lim som sitter kvar...ska försöka skrubba bort det, men antar att det kommer bli mörkare trä där iaf?

Jaa ni...och i bara farten då jag väl börjat tog jag hall-golvet också ;) Så nu kan ni ju gissa hur mycket det kliar i fingrarna att få ge sig på golven i sovrummet och vardagsrummet också?!

Men NU behöver min rygg VILA....slet bort mattorna med bara händerna (satans envis som jag är)...och tro mig, jag slet för kung och fosterland och det KÄNNS i kroppen NU...Men det var det alla gånger värt :)



6 kommentarer:

Carina sa...

Hej Linda!
Vilken skillnad! Så snyggt! Vårt hus är från 1890 och det var helt orört och primitivt men det är så kul att fixa och greja så det blir som man själv vill.
Du är verkligen jätteduktig!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Lantliv och Loppis sa...

Wow!! Vilken lycka att få riva bort mattorna och få fram så fina trägolv =)
Du har verkligen kämpat på bra, hänt så mycket hos er på så kort tid!
Vila ryggen nu, det är du helt klart värd!! =)
Ha en skön kväll!
Kram Ellen

Livingroom sa...

Så snyggt! Jag är oxå sån som jobbar ihjäl mej bara det går fort... Men vilken skillnad alltså. Super. Gillar även din hylla med kannor ovaför dörren.. fint. Man får bara hoppas att de inte ramlar ner... ;)
Ha en kul dag!

Fågel Blå sa...

Åhhhh jäklars vad fint!!!!
Vilken förändring det blev!!!!
Så duktig du är på att inreda!!!!
Ha en fin dag och vila lite nu!!!!
Ler!
Kram Kathrine

Ewa sa...

Oj vilken "makeover"...inte mycke som är sig likt!! Såå otroligt duktig du är!!! Alltid llika kul o kika in hos dej!
Ha en fin "vårhelg"
Kram
Ewa

Levindas Värld sa...

Nämen oj Linda! Vilket jobb du lagt ner och så himla fint golv det fanns därunder plastmattan :) Känner igen det där med att: "det ena ger det andra"...hihi! Man börjar i en ände och "ska bara" göra det här sen följer en hel radda andra projekt :) Slitsamt förstår jag att det var men roligt när resultatet blev sådär himla fint! Förstår att du är sugen å fortsätta slita mattor :)

Ha en fin fredag!