tisdag 5 december 2017

Årets gran





Hej på er!

Hoppas ni hade en skön första advent? Här kommer några bilder på årets (plast) gran. Den är redan framme, då jag alltid klär den mellan första och andra advent numera. Jag njuter hellre av den FÖRE jul, än EFTER.

Det blev samma gran som vi har haft i ett par år nu, men jag är INTE nöjd med den. Visst är den söt, men alldeles alldeles för liten...Vi velade fram och tillbaka huruvida vi skulle ha en gran från skogen, denna eller om vi skulle köpa en ädelgran. Men brist på ork fick styra i år, och då blev det denna i år igen. Av bekvämlighet. Men nästa år, då slår vi till på något större!

Tavlan som ni kan se (den svarta) är på en liten bråkdel av de skor från alla stackars människor som fick sätta livet till i förintelselägret, Auschwitz...Jag köpte affischen då vi var där i början på året (tyvärr speglas det så i den då man ska fotografera, men ni ser på ett ungefär i alla fall). Så oerhört tragiskt. Vi får ALDRIG glömma....

Apropå det, så är jag så väldigt sugen på en utlandsresa just nu. Vi var ju till Kroatien för inte så länge sen, men vädret var under all kritik hela veckan, så jag vill ha S O L och VÄRME. Helst NU. Men som fattig student, så lär det väl dröja innan vi kan ge oss iväg. Men vi har redan mycket annat roligt att se fram emot i sommar.


Kram på er alla och tack för titten!//Linda





Inga kommentarer: