onsdag 16 december 2015

Minigran





Har ni sett min lilla mini-gran, som vanligtvis pryder dockskåpet till jul. Men i år fick den "äran" att komma fram i matrummet. Så vi kan njuta av den där. Den lilla "spegelbyrån" som den står på tycker jag inte är så värst fin...MEN. Den gav min gammelfarmor Astrid mig då jag var liten. Så det är ett minne från henne (jag har dock målat den vit)

Jag träffade inte min gammelfarmor så ofta då hon bodde sex mil ifrån oss (Avesta) Och hon var väldigt dement på slutet. Jag minns att vi hälsade på henne -på äldreboendet- och hon visste inte vem någon av oss var.

Men denna byrå gör jag mig aldrig av med. Minnen, vet ni. Minnen. Det kan -i a f inte jag- få för många av.








1 kommentar:

angie sa...

vackert och sött, bra idé, kära hälsningar från angie