fredag 17 oktober 2014

De finaste besticken jag har sett...


Hej kära läsare!

Rensning pågår som sagt här hemma! Jag säljer saker och möbler för fullt! Och hittills har jag bara sålt via facebooks säljsidor, där man kan annonsera gratis. Tummen upp för det!

Då jag rensade ett skåp (som skulle säljas), så blev jag påmind om dessa underbart vackra bestick jag köpte i fjol....jag tror inte jag har visat dem för er?

Tillägg: Jag hittade ju faktiskt hela två inlägg med dessa bestick sedan innan. Både ett HÄR, och ett HÄR.


12 gafflar. 12 knivar. 12 skedar. 2 salladsbestick. 1 stor soppslev.


Alltihop tillsammans för endast 100 (!!) riksdaler!


Otroligt, va? DESSUTOM är alla riktigt tunga och i NYSILVER! Detta var på en gårdsloppis, och jag "roffade" dem åt mig bara sekunderna före en annan man -som grämde sig rejält efteråt för att han funderat för länge (han frågade sen om han fick köpa dem av MIG) 


Men icke sa nicke! På loppisar finns det ingen tid att tänka efter! Och. Jag älskar dem verkligen! Jag ska försöka att börja använda dem någon gång då vi äter lite "finare mat".

Sen vet jag inte om jag har berättat för er att det "blåser lite stormigt" på mitt jobb (Barn och Ungdoms Psykiatri)? P g a rådande akut sjuksköterskebrist, så måste vi stänga våran akutavdelning under helgerna. Detta medför att vi undersköterskor får flytta ner till den somatiska barnavdelningen (avd 34) var tredje helg som vi jobbar. Och nu är det så dags för mig att göra min första helg på denna avdelning. Spännande! Vi har samarbetat med dem under somrarna tidigare...och även annars om vi t ex har suttit vak hos en psykiskt sjuk patient som samtidigt behöver somatisk vård...

Så visst har jag varit där ett par gånger...men nu blir det under helt andra former.

Såklart har jag dock sovit som en kratta de senaste nätterna. Tre timmars sömn nu -natten som var-, och två timmars sömn natten innan...så jag hoppas på att få några timmars sömn under eftermiddagen i alla fall? Ska det fortsätta så här, så orkar min kropp snart inte mer....

MEN! Jag söker ju sporadiskt lite andra jobb, och ska faktiskt på en anställningsintervju om ett par veckor! Till ett jobb som jag länge varit nyfiken på...men nu börjar jag att få kalla fötter, för jag vet inte om jag VÅGAR jobba inom det området...jag kan berätta mer, samt avslöja vad det är för jobb EFTER intervjun..och EFTER att jag själv har tagit ställning. Det är långt ifrån säkert att jag får jobbet, det räknar jag absolut inte med..men jag måste hur som helst ta ställning till om det är något jag verkligen skulle vilja ge mig in i...

Och apropå anställningsintervjuer, så ska både 19-åriga sonen och 17-åriga dottern iväg på sådana...på samma ställe! Det är bara ett säsongsjobb, men ändå så ska de först intervjuas i grupp...för att eventuellt sedan gå vidare till enskild intervju. Fy så hemskt. Allt för ett tidsbegränsat säsongsjobb?

Nåväl. Snart har jag en skåp-köpare här...hela fyra personer ska komma hit (bara idag) för att handla av mig...kul!


Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg!


Kram Linda



Ps. Tusen tack snälla ni för era fina ord om bl a vardagsrummet! Jag hoppas på att få tid och ork att svara er efter helgen...



1 kommentar:

Anna Stenberg sa...

Verkligen vackra! Fortsatt trevlig helg! Anna