måndag 12 februari 2018

Det nya vardagsrummet








Men hej på er!

Nu var det några dagar sedan....Vi har sannerligen haft fullt upp förstår ni, då vi köpt en nya soffa och därmed var tvungna att göra ännu ett rumsbyte. Soffan som vi har köpt, är enorm (som ni kan se på bilderna), så den kräver sin plats. Vi kände att vi var i stort behov av en större soffa då vi ofta har min bror här och hans flickor på tevekvällar. Eller när några av alla sex barn -med respektive- är här, såklart. Vi sitter mer i soffan än vad vi sitter vid matbordet, så matbordet står nu i det f d vardagsrummet. Ni ska få se hur det blev där -i nästa inlägg.

Soffan vägde hela 208 (!!) kg då den låg i alla sina kartonger. Så då kanske ni kan tänka er själva vilket åbäke det är (hi hi) Jag har beställt tre likadana plädar att skydda sitsen med, då det nu är tre soffor som sitter ihop i ett U. Naturligtvis är soffan från IKEA. Den heter NORSBORG och klädseln är tvättbar. Ett måste för mig. Vi är supernöjda, men vi har slitit som djur och knappt hunnit sitta i den än.

I morse vaknade jag förkyld och med riktigt ont i halsen...så jag ska försöka kurera mig lite här idag...


Ha en fin vecka, bästa ni!



Kram Linda






Inga kommentarer: