söndag 10 maj 2015

Körsbärsträd och kungsängslilja


Hej söndag!
Har ni sett -vårat ena körsbärsträd blommar. Det är ett litet körsbärsträd, men jag hoppas att det växer upp snabbt.


Vi har två körsbärsträd, och det andra har bestämt sig för att växa upp i hallonhäcken -dumt nog *haha* Anders fick även ett päronträd av mina föräldrar i 50-års present. Så nu har vi både äpple-, plommon-, körsbär- och päronträd på tomten. *LYCKA*

Dessutom har vi ju även hallon, jordgubbar, vinbär och krusbär...så det enda som jag saknar nu -är vindruvor. Sen måste jag nog känna mig nöjd...*blink*

Den röda stugan som ni kan se i bakgrunden ovan är tyvärr inte våran, utan grannens. Men Anders planerar att ev ta hem vårat hus (som vi fått av bästa grannarna) på torsdag...så då är vi äntligen en bit på väg med DET i alla fall. Vi får se hur mycket jag kan hjälpa till nu på torsdag bara, Min rygg håller nämligen på att lägga av helt.

Nåväl.

I ekan blommar nu bl a kungsängsliljan så skir och vacker.


Idag har jag målat ett bord som vi hade i garaget, och som fick bli det "nya vardagsrumsbordet". Ni får se bilder på det sen.


Ha en bra start på veckan -bästa läsare!



Kram Linda




Inga kommentarer: